2016. október 22., szombat

Őszi mísz

Bár szeretem, ha fölöttem az űr kék,
Rám telepednek a ködszita szürkék.
Átitat engem a bú, ami méla,
S hasba haraphat a Lúgosi Béla,
Ő se szakít ki a mísz közönyömből,
S egyszeri lelkemen ősz szele bömböl.

Jöjjön a tél, hol a hódara felráz!
Szólhat a Hírbe, ha bárhova kell gáz
Fűteni véle a nagy Magyarisztánt,
S fúrom a tornyokat én biza, hisz bánt
Ténye a fázni fogó seregeknek…
S míszem elillan, amint beperelnek.

„Pertől fél, költő polgártárs, amiért tömeges téli fagyhalálok pánikkeltő vizionálásával vitriolos gúnnyal belemart az őseink vérével megvédelmezett anyaföld kenye… ööö… illetve cirkuszt adó jótékony kezébe?! Ne a pertől féljen, hanem tőlem, mert én előbb ütök, és csak azután rúgok, úgyhogy kérdeznem már csak nyolc napon túl érdemes! Tőlem megkaphatja az antidepresszáns vakcináját, oszt’ a cellában kezeltetheti magát oltott mísszel!” /Csávás Kálmán börtönőrnagy, a Fűzfapoétákat Tudálékostalanító Cég (FTC) veseszkennelő csoportfőnöke/

„Nem jó hír az nekem, ha Frady Apó fád,
Rá is dörgök rögtön: "Befogom a pofád (sic)!”
/Tribute to Csávás Tik-Tak Kálmán nyugalmazott alezredes by F. Péter, a költő humán végzettségű mérnökkollégája/

„Szólhat a Hírbe, ha bárhova kell gáz?!?! Költő NER-társ, hát nem tudja, hogy mi pánikkeltő rossz hírt sosem közlünk, hacsak legeslegfentről kifejezetten nem kérik?” /Lojális Lajos, a Köz(pénz)tévé hírigazgatója/

„Az időmértéktartó Frady Endre ezúttal a világirodalom örök havába haladás antikvitásig visszanyúló klasszikus gyökereként ostorozza a társadalmi igazságtalanságok elől ködös köldöknéző közönybe kunkorodó eldologiasodás és lelki visszasivárosodás kispolgári attitűdjét, bármit jelentsen is ez, vagy bárminek az ellenkezőjét! A költő önnön búbánatából a rászorulókért élés míszmászni vágyásával mismásolást elutasítóan kitörő lírája egy vesén rúgás kijózanító hatásával tárja szemünk elé az őszi semmittevés lélekromboló eufóriáját. Irreverzibilis katatónialíra!” /Antik Attikáné Attitűd Atavisztika, a Megmászott Mísz Moraja c. éjféli irodalmi rétegműsor gyártásvezetője/

„Ősz? Nem érdekel…” /Mísz Európa, munkanélküli szépségkirálynő/

„Azt értem, hogy a nagy egészségmánia miatt ma már a verseket is lúgosítani kell, de akkor miért csak a Béla kerül bele és én miért nem, miközben meg velem van az Erő?!” /Lúg Szájpóker, Jedi hamiskártyás/

„Hé, én Lugosi vagyok, nem Lúgosi! Nehogy már egy ugribugri igric feláldozza a világhírű nevemet a satnya időmérték rég elavult oltárán! Kiszívom az összes véredet és úgy összeesel, mint a sütőből rosszkor kivett piskótatészta!” /Lugosi Béla, alias Drakula gróf/

„Frady Endre a bármiről bárkinek bármikor bármekkora bárgyúságot barmolás akárkije! Bár ne fért volna fel majom őse - és benne persze ő se - Noé bárkájára, és bár barkácsolhatnék bárddal az agyában! Anyám szerint gyilkossági kísérletért akár be is börtönözhetnek, de szerintem az emberiség megszabadítása egy verslábakon száguldozó irodalmi vadkantól nem bűn, hanem szellemi kártevőirtás!” /Puzsér Róbert, kritikus/

„Az űr ugyan fekete és nem kék, de ha egy szerencsétlen költő nagyon-nagyon szépen megkér, akkor intézkedhetek.” /Chuck Norris/

12 megjegyzés:

  1. Nem sírunk, az a süvöltő szél dolga! :)

    Ma Puzsér a győztes. :))

    VálaszTörlés
  2. Egyszer majd elmondjuk neki. :)

    VálaszTörlés
  3. Szokott..?

    Ha kieresztjük a hangunkat, szerintem ketten csak túl tudjuk ordítani! :))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Elképzelem, amint hárman kórusban üvöltünk egymással csak azért, hogy eljuttassuk egymáshoz a dicséreteinket... :)))

      Törlés
  4. :DD
    Még mindig jobb, mint ha suttogva gyilkolásznánk egymást...

    Versenyt is rendezhetnénk. Valamelyik falmelléki szomszédot megkérnénk, vállalja el a zsűrizést. Szerintem hamar kihirdetné a végeredményt... :DD

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kérjük fel zsűrizésre a süket királyt, 'oszt ordítozhatunk kedvünkre! :)))

      Törlés
  5. Válaszok
    1. Molto benne! (igazából: bene)
      A Mol tó pedig egy benzinkúti gigatócsa? :)

      Törlés
  6. Puzsért Csernussal kéne összeereszteni... :D Kíváncsi lennék, melyik maradna életben! :D

    Amúgy nekem sem tetszik a szürke idő, én ősszel is a napsütést keresem. De legalább ónos eső nem volt még ebben a hónapban Veszprémben. Tudom, hogy hozzá tartozik a novemberhez, de nem hiányzik. (Ezt a verset láttam már, csak nem tudom, hogy e-mailben vagy csak Facebookon... De minden formában tetszik.)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Puzsér egyszer beszélt Csernusról:
      https://www.youtube.com/watch?v=_lGUH21wDok
      :)

      Törlés