2012. augusztus 17., péntek

Blöff


Bölényegér (Bison Musculus)
Ember, életútja felén
Mennyi fura dolgot megér!
Tell úr s felesége, Szelén,
Meg egy higgadt bölényegér

S bölényegér neje, Lia,
Ja, és Tellné meglett ebe,
No, e szörnyű kompánia
Póker blöfföm nem vette be!

Ekkor jó ötletem támadt,
Midőn bőgött győztes ének,
Otthagytam a vagyonkámat
S kitanultam remetének.
Rejtőző remete

( . . . )

Kicsit hiányzik a magány,
Sokan élünk itt kinn együtt,
Mind egykori póker-vagány.
Á, bölényegér is meggyütt!

8 megjegyzés:

  1. Jó kis csavar a történetben a tömeges remeteség. Az utolsó sor is nagyon tetszik, nagyon hatásos, és a 2 kis rajzod is nagyon kifejező. És ha meg akarsz tanulni pókerezni, akkor ezt hallgasd: http://www.youtube.com/watch?v=yIVAzMkai3Q.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A link ugyan megijesztett, amikor a Korda üvölteni kezdett, de gyorsan átkapcsoltam egy oldalt felkínált Hofira és jókat röhögtem! Kösszy! :)))

      Törlés
  2. Kend most nem blöffölt és tényleg beállt remetének?
    *
    Aztat meg csak úgy szakmai indíttatásból szeretném megtudakolni,
    hogy a bölényegér keletkezése a(z agyhalt) költő korábbi művére vezethető-e vissza? (A medve a bölény és az egér)
    http://fradyendre.blogspot.hu/2010_09_01_archive.html

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Sopánka úr! :)
      Ledöbbenek és meghatódom a műveimben való jártassága mián!
      Az az igazság - annak ellenére, hogy egyesek szerint, ha valaki így kezd egy mondatot, akkor hazudik, de mégis - hogy ezt a Blöff c. verset jóval korábban írtam, csak akkor még nem létezett ez a blogom és nem tettem ide ki. A napokban vettem észre, hogy ez létezik, de nincs itt kint. Nosza kitettem... :)
      Kösszy a zutánjárást! :)

      Törlés
  3. Engedtessék meg, hogy idemásoljak egy másik remekművet is:

    Frady Endre:
    KISANGYALOM...

    Kisangyalom elbujdokolt,
    Elrejti őt erdő, mező.
    Felkutatom, megtalálom,
    S felkiáltok vígan: "Ez ő!"

    Előmász', mint nősténybölény,
    Haja kócos, mint az alom,
    Haj ez? Inkább bivalysörény!
    Nem is ő a kisangyalom!!!

    "Megettem a kisangyalod,
    Tök sovány volt, Norbis fajta,
    Korog még a gyomrom, hallod?
    Alig volt mit rágnom rajta!

    Jó, hogy jöttél, dagadt ficsúr,
    Rég volt ilyen remek delem!
    Dzsúznak véred előbb kicsúr-
    -gatom, s lehetsz eledelem!"

    Úgy is történt, be is kapott,
    Szétharapta torkom, mellem.
    Íme itt szaval egy halott,
    Bölénybélből kijött szellem.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hú, ez is milyen gyönyörű!!! Kösszy, hogy idemásolta, Sopánka főherceg úr (ezért már előléptetés jár ám!!!)!
      Talán ideje lenne illusztrálva kitenni ezt is? ;-)

      Törlés
  4. Kíváncsi lennék a bölényegér méretére. Nem mindegy, hogy bölény vagy egér méretű...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Egész széles skálán mozognak, a pár centistől a pár méteres között mindenféle példány megtalálható. Ez főleg az extrém nagy hőtágulási együtthatójukkal magyarázható... :D

      Törlés